Follow me on twitter!

Fans :D

Follow by Email

November 30, 2009

WEIRDO~


The Weird Thing About LIFE
is

You can choose but you might not be chosen

You can leave but you might need it

You can prepare but nobody knows the plan

You can deliver but you cant rely on acceptance

You ought to be loved but you are heartless

You can see the thing but there is nothing

You may love someone but you are someone that cant be loved

You foreseen future but you tend to forget the past

You ignore the present but struggle to identify the absent

You may succeed in getting the unwanted ones
but
failed to get what you really want

You try hard to let it go
but
people put their foundation of faith on you

You wait but there's no one coming




*people, u r most welcome to add these on the comment, tenkiu :P*

November 28, 2009

Aku Tahu Kau Masih Sygkan Aku~




Harini,esok, adalah hari yg sgt istimewa.

Kenapa?

Mungkin kerana ada sesuatu yg akn terjadi di sini. Ehem2.. Tapi post kali nih bukannya nk berceloteh tntg 'keraian' tu. Tp saya nk cerita sesuatu.

Insomnia

Mlm tu, sya xdpt tidur. Gelisah semacam. Katil sudah berbunyi, sedara mara pun dah sibuk mengeluarkan bunyi-bunyian yg 'istimewa'. haish. resah pula. Saya cuba mencampakkan diri ke katil tersyg seawal 2.10am.*awl la tu bg sya*. Masalahnya tak dpt juga melenakan diri.
Akhirnya keputusan drastik terpaksa dibuat. PC tersyg yg terletak betul2 bersebelahan ketil disambar tanpa belas. PES 10 yg baru di'update' yg menjadi mangsa.

Setelah satu tournament dihabeskan, FIFA CUP, kejuaraan tercapai *lawak PES* jgn cube gelak, *lame*..

Tiktok2... jam sudah menunjukkan pukul 4.31am.. Haish.. Ni kalau tidur kompem xbgun subuh..
Tp apakan daya.. Mata yg dua ni sudah memberikan isyarat kecemasan. Segera katil pula yg menjadi mangsa.

Sakit

Belum pun puas tidur, tiba2 terasa kesakitan yg amat, badanku kebasahan, peluh menyelaputi seluruh bdn, perut memulas. *EMERGENCY!*.. Tandas terdekat menjadi mangsa pula. Saya menyumpah2... Terasa sakit betul hati. Baru sahaja nak lena... Perut pula mencari masalah.

Tiba-tiba terlihat kelibat sesuatu. Putih warnanya..

Umiku sedang bersolat Subuh rupanya.

Jam sudah pun menunjukkan pkul 6++ am. Baruku tersedar. Bersyukur di'kejutkan' utk menunaikan ibadah Wajib yg seringkali manusia seperti kita terlalai.. Alhamdulillah.

Ketika ini saya sedar. Dia masih sygkan saya. Ya Rahman. Ya Rahim.

Rasulullah s.a.w bersabda: "Sesungguhnya Tuhan Yang Maha Suci dan Maha Tinggi berfirman: "Demi kemuliaan dan kebesaranKu! Aku tidak akan mengeluarkan dari dunia (mematikan) seseorang - yang Aku hendak mengampunkan dosanya sehingga Aku sempurnakan balasan tiap-tiap kesalahan yang ditanggungnya, dengan ditimpakan penyakit pada badannya, dan kepicikan pada rezekinya."

November 24, 2009

ASma Allah!


Rahim
Karimun
'Adim
'Alimun
Halim
Hakimun
Matin

Mannan
Rahmaanun
Fattah
Gaffarun
Tawwab
Razzaqun
Syahid

Allahuma shalli 'ala Muhammad wa ali Muhammad
Ya Muslimin shallu alayh

Allahuma shalli 'ala Muhammad wa shahbi Muhammad
Ya Mu'minn shallu alayh

Latif
Khabirun
Sami'
Basirun
Jalil
Raqibun
Mujib
Ghafuur
Syakuurun
Waduud
Qayuumun
Ra'uuf
Shabuurun
Majid

Allahuma shalli 'ala Muhammad wa ali Muhammad
Ya Muslimin sallu alayh

Allahuma shalli 'ala Muhammad wa shahbi Muhammad
Ya Mu'mineen shallu alayh

Allahu Akbar Allahu Akbar
La ilaha illa hu
Al Malikul Quddus

Allahu Akbar Allahu Akbar
Ya Rahmanul irham da'fana

Allahu Akbar Allahu Akbar
Ya Ghaffaru ighfir dhunubana

Allahu Akbar Allahu Akbar
Ya Sattaru ustur 'uyubana

Allahu Akbar Allahu Akbar
Ya Mu'izu a'izza ummatana

Allahu Akbar Allahu Akbar
Ya Mujibu ajib du'aana

Allahu Akbar Allahu Akbar
Ya latifu ultuf bina

November 22, 2009

Aku pun manusia~


Pelik kan. Bila ada manusia yg xsanggup dilayan seperti binatang. Empunya badan mahu masyarakat tahu bahawa dia ialah manusia. Mahu Dibelai dan dimanja. Diberi perhatian. Dijaga sensivitinya. Namun pada masa yg sama, dia tidak mengerti bahawa ada lg manusia di sekitarnya.

Manusia punya perasaan
Manusia punya emosi
Manusia punya hati

Ini suma karekter umum seorg manusia. Tidaklah susah nak membezakan antara seorg manusia dan seekor binatang. Alah, macam membezakan antara Pak Ali dan Si Comel. Perbezaannya begitu ketara.

Lupa

Kadangkala manusia ini lupa betapa hidup sebenarnya saling bersangkut paut. Kita hidup di dunia berdasarkan dua hubungan : -

hablumminannas(antara manusia)
hablumminallah(antara Allah)

Perkataan manusia itu sendiri berasal drpd bahasa arab 'annas' yg bermaksud LUPA. Jadi memang fitrah manusia itu bahawa ia akan sering melupakan atau dilupai.

Culas

Sikap manusia ini juga kadangkala melambangkan betapa lupa itu merupakan sebahagian drpd aktiviti penting mereka. Lupa itu bukan sahaja lupa pd manusia lain. Tetapi kpd Pencipta mereka. Lupa itu meliputi aspek yg begitu luas. Lupa pd tanggungjawab, perasaan, kewujudan, dan mungkin rasional kehidupan. Tambah mengerikan apabila ada manusia yg terlupa tujuan dihidupkan.

Bukannya hendak disempurnakan sikapnya. Kenyataan di atas sbnrnya berbaur ingatan. Fitrah manusia sering terlupa. Jadi timbul persoalan, mengapa setelah menyedari hakikat ini, manusia sering terlupa mengingatkan? Senang saja. Sebab mereka terlupa. =). Tapi perlu diingatkan. Di Malaysia sahaja ada 26.9juta manusia. Mana mungkin mereka ini terlupa pd masa yg sama. Inilah masalahnya kalau semua manusia terlupa akan tanggungjawab mereka.

Cermin

Seringkali timbul masalah dlm sesebuah komuniti, apabila ada segelintir manusia yg kurang prihatinnya. Manusia ini mungkin berasakan betapa ia diciptakan begitu unik dirinya. Mungkin diliputi rasa riak dan tidak memahami. Mungkin juga kurangnya terdedah dgn kesimpulan akhir kehidupan, iaitu sentiasalah mendekatkan diri kpd kawan, bukan mencari lawan. Semua ini terjadi kerana mereka ini sbnrnya tidak mengenali diri sendiri. Mungkin mereka belum lg mengenali formula mencari identiti diri. Mengenali diri sendiri sbnrnya sng sahaja. Cuba lakukan kaedah observasi. Kita belajar menilai kehidupan, sesuaikan diri dgn persekitaran, memahami fitrah sosial dgn belajar drpd melihat.

Sebenarnya setiap manusia itu merupakan cermin kpd manusia lain. Tiada yg lain. Titik permulaan kehidupan Allah sediakan sama sahaja utk kita. Cuma kita yg memilih utk menempuhi trek kehidupan yg mana. 100m/400m/1500/8000m.

Anda pilih~

"Orang Mukmin adalah ibarat cermin bagi Mukmin yang lain. Mereka bersaudara di antara satu sama lain. Memelihara harta bendanya dan melindungi kepentingannya masa ketiadaannya"
(Riwayat Abu Daud)


November 21, 2009

RUN

HOW

I wish i could run
but
there is nowhere to go

I wish i could reach to the end
but
its just a long, straight path

I wish i could make a choice
but
there is only one road available

I wish i could see another scene
but
there is only the same greenery view

I wish i could scream aloud
but
i sure there is no one to hear