Follow me on twitter!

Fans :D

Follow by Email

April 30, 2010

Jangan pandang aku!







'Harinn.. ko da xhensem'

'Harinn, baik buang parut nanti xlaku'

'Harinn, habesla kau da xde org minat'


Pertama skali post ni bertujuan sebagai pengajaran utk semua. Sesiapa yg terasa jgn ambil hati. Tiada niat utk memerli/mengutuk/melepaskan marah etc.

'Housetrip' ke Salang Indah, Pulau Tioman, oleh House of Courage, Diamond mmg best! Walaupun diganggu dgn beberapa insiden yg tidak diingini, tapi apakan daya. Itulah kita, hanya mampu merancang, Tuhan yg menentukan .

" .. dan sebaik-baik perancang itu adalah Allah SWT"

Balik daripada housetrip, malang sekali, diri ini baru mengetahui yg kulit ni sgt2 sensitip kpd cahaya matahari. Mungkin lame sgt berjemur kt pantai aritu. Ha.... Natijahnya, habis terbakar kulit, hitam mcm ****** , dan lebih teruk muka ditumbuhi jerawat secara mendadak.
Padan mukalah sbb xnk sapu sunblock ......... -_-'

Jadi terus kpd isi, hikmah daripada kejadian ini ialah ________ rahsia .... Hehe..

Malang sekali manusia skrg mmg sgt2 materialistik dan hanya merujuk dan melihat kpd rupa luaran semata2. Hendak dijadikan cerita, 1st impression tu mmglah sgt penting, tetapi kalau itu dijadikan sebagai kayu ukur utama, kita xkan dpt menilai rakan dgn baik. Hubungan antara manusia 'hablum minannas' sgt2lah penting. Sudah diberi 'hint' oleh Allah SWT betapa rupa luaran itu tidak penting ,

' .. dan yg terbaik drpd kalangan kamu adalah org yg beriman'

.. Haa.... xde pun dinyatakan org2 yg hensem,kacak,cantik, dsb.

Jadi kenapa pula kita sebagai manusia yg tiada hak utk menilai rupa itu mengada2 cuba menjadikannya sebagai kayu ukur. Tanyalah kpd siapa2 shj, adakah mereka suka kalau org berkwn dgnnya hanya sbb rupa luaran semata-mata. Tanya pada saya, sng saja, lebih rela ku hilang kwn sebegitu drpd terus berdamping dgn kepura-puraan.

Namun tidaklah salah kalau rupa itu menjadi 'pencetus' utk berkwn dgnnya. Tapi apabila sudah lama berkwn, dan rupa itu tetap menjadi faktor pendamping, nampaknya mmg bermasalah rakan tersebut. Hatta dlm panduan mencari isteri,.

'Wanita itu dikahwini kerana 4 perkara; rupanya, hartanya, keturunannya, dan agamanya .'

x habis lagi... '.. bahagialah engkau' - Muttafaqun Alaih

Herm.. rasanya semua pandai menilai sendiri hadis di atas. .

Berbalik kepada rupa . Sebenarnya ianya sangat subjektif.

'Beauty lies in the eyes of the beholder'

Ya! benar..
Jadi jgn ada sesiapa yg cuba merasa rendah diri atas kekurangan masing2...


Konklusi kpd post kali ialah kesedaran kita, supaya sentiasa ikhlas dlm berkwn, dan juga kesyukuran dalam rahmat Allah SWT. Mungkin hanya akan menyedari akan rahmat tersebut selepas kehilangannya. Sesungguhnya jikalau dibilang pasir diseluruh pantai pun xkan dibanding dgn rahmat-Nya..

Amin~




April 13, 2010

Study . Terribly . Sorry . S ~

This post was written at night before my physics and econs trial . Strictly do not try this at home

This week has been a disastrous one

Hectic events come one by another

Oo God how do I live within this toxicity

Even the kindest heart might blown away now

and u choose to be silent

Oo God how do I face this world

there are time when I used to believe 'Friends in need is the friend indeed'

or

'Friends are someone who knows everything about u but still like u'


Friend is not u .


So . u choose . where do u stand .

I choose to differ

Every time the tough one bump on me

I rather keep than explode

but sometimes I need u to know

because 'sharing is caring' . yes they used to say that .

and I believe .

~




April 11, 2010

They will never understand~



Ive tried

Shattering my chest
Opened the empty heart

but
they do not understand


Ive tried

Believe in them
Making they look good, for themselves

but
they do not understand

Ive tried

Enhance the power in them
Unleash the truth beyond

but
they do not understand

Ive tried

Simply explain the inside
Clearing all the wrestle in mind

but
they do not understand

Ive tried

To explain myself further
With best clarity and honesty

but
they do not understand


Ive tried ..

They will never understand..