Pages

Follow me on twitter!

Fans :D

June 7, 2009

Selamat Bertolak Syazmin!! Kami bangga dengan kamu!~~ XD




Sabtu, 6 Jun 09 saya menghadiri Majlis Doa Selamat di Puchong. Utk siapa lagi kalau bukan sahabat saya, Syazwan Amin, yg akan melanjutkan pelajaran ke US 2 minggu lg. Wah. Sungguh mengagumkan, saya dan rakan2 yg lain belumpun mendaftar utk 'prep' kami yg paling kurang pun mengambil masa 2 tahun, Syazmin pula akan terus mengambil 'degree' di Vanderbilt Unversity, Tennese,US. Beliau merupakan antara 40 org bertuah(atau boleh saya katakan hebat), terpilih utk Program Khas JPA. Beliau akan 'terbang' ke US 2 minggu lg. Walaupun sedih(syazmin ni lah yg selalu teman saya merayau di Mid), tp sbnrnya saya bangga mempunyai rakan yg berjaya.

Saya menulis post ini sbnrnya utk melahirkan rasa bangga dan kagum dgn pencapaian batch saya yg sebenarnya boleh dikatakan luar biasa. Fakta yg tidak boleh dinafikan, lebih 30 org akan melanjutkan pelajaran ke luar negara sudahpun amat mengagumkan, tetapi apa yg lebih menarik ialah hampir kesemua biasiswa ternama dan hebat seperti KHAZANAH,UEM,PETRONAS,SIME DARBY,TNB,SC,PNB,BANK NEGARA,TM (*tidak perlulah kita bincang tentang JPA dan MARA ye*)sudahpun kami punyai wakil utk setiap satunya. XD. Pencapaian ini sememangnya luar biasa kerana mereka ini bukanlah semuanya 'straight 1A'.

Mereka yg tidak mendapat biasiswa pula sbnrnya tidak bernasib baik dan pada hemat saya sepatutnya mereka berjaya. Mungkin tiada rezeki. Tidak mengapa.
Anda hanya gagal bila anda berputus asa - Zig Ziglar.

Rakan2 yg tidak berjaya ke luar negara pula ramai ke institusi pengajian tinggi hebat seperti UNITEN,UIA,UM,UiTM. Mereka ini adalah hero tempatan yg bakal dilahirkan. Sebenarnya belajar di mana sahaja, semuanya sama. Yang penting kemahuan utk belajar dan berjaya. Di mana ada kemahuan, di situ ada jalan. Kadangkala kita terlupa pepatah Melayu ini. Saya akhiri post ni dgn ucapan Selamat Berjaya dan moga cemerlang didunia dan bahagia di akhirat khususnya kpd rakan2 STARIAN 048 dan semua sahabat sama ada yg mengenali atau tidak.. Slm

List pelajar cemerlang: thx Aid

BNM
Ahmad Hamidi Bin Abdul Rahim

PNB
Ahmad Zaidulkhair Bin Haji Zanal

Khazanah Nasional
Muhd Farid Farhan Bin Sahime

UEM
Muhd Faiz Fikri Bin Sahime

SIME DARBY
Muhammad Zuhair Bin Hasnol Zam Zam

Security Commission
Muhd Arif Bin Ismail

TM
Muhamad Akmal Bin Raimee

TNB
Muhammad Zikri Bin Zainal Ariffin - UK
Muhammad Harinn Hizhadi Bin Mukhtar - UK
Azam Bin Roslan - UNITEN
Muhamad Syazwan Bin Aswat - UNITEN

PETRONAS
Muhammad Firdaus Bin Roslan - UK
Ahmad Husaini Bin Abdul Rashid - Australia
Muhammad Nazmi Bin Shaarani - Canada
Muhd Syahmi Bin Ahmad - UTP
Muhd Ammar Bin Ramli - UTP
Muhd Sufian Bin Ayub - UTP
Muhd Syafiq Bin Dzaabar - UTP

JPA
Ahmad Shazwan Bin Kharip Shah
Haneef Bin Ameer Azhar - Jerman
Muhd Safwan Bin Mazelan - Jepun
Muhd Muntazar Bin Hairi - Jepun
Mawardi Bin Marzuki - Jepun
Muhd Syazwan Bin Mohamed Amin - US
Imaduddin Bin Hamzah - IPTS
Noor Muhajir Bin Noor Muhammad - IPTs

MARA
Ahmad Naufal Bin Anuar - Sepanyol
Muhd Khairul Hafiz Bin Muhd Fauzi
Izhan Bin Mohd Jaafar - UK
Muhd Firdaus Bin Abdullah - NZ
Muhd Syahmi Bin Mahamud Sayuti - NZ
Muhd Zaid Bin Zahri - Australia
Muhd Najhan Bin Jalaluddin - Rusia
Khairul Hazmi Bin Md Kames - NZ
Muhd Arif Bin Ahmad Fuad
Muhammad Muaz bin Ghazali


5 comments:

|nurhidayah| said...

power2 star
mabruk2!

kayanye dak yg dpt khazanah tu~
moga kecemerlangan tdk berhenti setakat ni.

firdaus said...

hmmm..
terharu la weyh..
mcm tak cayer.
giler rmai ah.
TRIMA KASIH CIKGU!

IMANSHAH said...

tahniah sume..jadilah rakyat yg tahu meneganag jasa kerajaan bila sudah pulang ke Malaysia!!

Syazmin said...

Thanx for comin harinn...
may we all success duniawi and ukhrawi!
p/s~muhammad syazwan bin (mohamed) amin!

Al Falah Al Has said...

wah3...

tahniah atas kejayaan kwn2 ko..tahniah3..

same gak tk kwn2 aku...

aku ske ngn statement ko..kat ne pon leh berjaye..selagi ade usaha..btol x?/

btw..ko tiru lagu aku...cehh..

aku dah tgok hannah montana the movie..really rocks me up..muahaha